TOP 20 najpopularniejszych modeli w MŚP

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    TOP 20 najpopularniejszych modeli w MŚP

    ożesz!!!
    a jakbym kciał takie same?

    normalnie czekam na poniedziałek z niecierpliwością

    [ Dodano: Sro 30 Maj, 07 00:17 ]
    wziąłeś graphite czy normalny kolor?
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    TOP 20 najpopularniejszych modeli w MŚP

    W parkach samochodowych polskich firm z sektora MŚP dominują Fordy, większość aut finansowana jest leasingiem oraz kupowana za środki własne wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badania Rynku Flotowego FlotaMONITOR.

    Najbardziej cenione przez przedsiębiorców marki i modele samochodów, preferowane sposoby finansowania aut firmowych oraz praktyki związane z wymianą pojazdów to podstawowe kwestie, które przybliżyły nam badania wykonane przez instytut FlotaMONITOR wśród 200 małych i średnich przedsiębiorstw.

    Z osobowych Octavia, z dostawczych Transit
    Polskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP upodobały sobie Fordy, które stanowiły ponad 12% parków ankietowanych firm. Na drugim miejscu znalazła się Skoda (8,8%), natomiast trzecia pozycja przypadła w udziale Renault (8,4%). W polskich przedsiębiorstwach całkiem sporo jest również aut marek Toyota (7,9%), Opel (7,5%), Citroen (7,2%), Fiat (7,1%), Mercedes (6,9%) oraz Volkswagen (6,8%). Pierwszą dziesiątkę zamyka Peugeot, którego udział w parkach ankietowanych wynosi zgodnie z badaniem 6,3%.

    Jeśli przyjrzymy się najczęściej użytkowanym modelom aut, to w parkach biorących udział w badaniu przedsiębiorców dominuje Skoda Octavia, która stanowi ponad 5,1% spośród wszystkich wskazanych aut. Minimalnie mniej, bo 5% wskazań, przypadło w udziale Fordowi Focusowi, co oznacza, że co 20. auto jeżdżące w małych i średnich przedsiębiorstwach to Focus. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: Opel Astra (4,5%), Skoda Fabia (3,4%) i Ford Mondeo (3,2%). Najczęściej wybieranym autem dostawczym (nie licząc małych aut dostawczych, z których duża część jest 5-osobowa i służy nie tylko do przewozu towaru) okazał się Ford Transit. Ma on ponad 1,7-procentowy udział w całości parków ankietowanych firm i ponad 30-procentowy udział wśród użytkowanych przez nie samochodów dostawczych omawianej klasy. Sporą popularnością wśród dostawczaków cieszy się także auto polskiej produkcji Lublin. Na jego sukces największy wpływ ma zapewne konkurencyjna cena. Kolejne miejsca w tym segmencie aut zajmują Mercedes Sprinter i Fiat Ducato. Wśród dwudziestu najczęściej użytkowanych samochodów przez biorących udział w badaniu przedsiębiorców nie brakuje aut z klasy średniej wyższej (np. Ford Mondeo, Toyota Avensis, VW Passat). Można się spodziewać, że duża część aut należących do małych i średnich firm jest wykorzystywana przez osoby z kadry zarządzającej, przede wszystkim przez właścicieli. Do nich zapewne należą także samochody marek premium, z których jedna Mercedes - znalazła się nawet w pierwszej dziesiątce, a trzy kolejne uplasowały się w naszym rankingu zaraz za nią, należą do nich w kolejności BMW, Audi oraz Volvo. Na tak wysoką pozycję Mercedesa wpływ ma nie tylko popularność jego modeli dostawczych, ale także to, że szefowie firm chętnie wybierają różne limuzyny tej marki (od C-Klasy do S-Klasy) a także SUV-y (przede wszystkim ML) na auta służbowe.

    Gdy zaczynają sprawiać kłopoty
    Wiele przedsiębiorstw nie ma jasnych zasad, co do terminu wymiany starych aut na nowe. Ponad 40% firm decyduje się na wymianę aut, kiedy do tej pory użytkowane zaczynają sprawiać poważne kłopoty, czyli bardzo często się psują, i tym samym zaczynają generować duże koszty. Problem w tym, że zwlekanie z wymianą parku tak długo sprawia, że stare auta z bardzo dużym przebiegiem dużo straciły już na wartości i trudno je sprzedać. Około 37% firm kupuje nowe auta, gdy dotąd używane osiągną określony wiek. Prawie 60% z nich decyduje się na kolejne zakupy po upływie 3-4 lat. Tak postępują przedsiębiorcy, finansujący swoje samochody leasingiem lub je wynajmujący. Leasing preferuje połowa przebadanych firm, 43% nabywa samochody za gotówkę, pozostali korzystają z kredytu lub wynajmu.
    Prawie 14% respondentów wymienia auta, gdy te przejadą określoną liczbę kilometrów. Najczęściej, ponad 38% przypadków, przebiegiem skłaniającym do odnowy parku jest 150-200 tys. km.

    Najważniejsza cena
    Gdy już firma decyduje się na zakup nowych samochodów, to przede wszystkim zwraca uwagę na cenę. Niemal 90% badanych uznało ją za kluczową przy podjęciu decyzji. Pocieszający jest fakt, że ponad 60% respondentów zwraca także uwagę na poziom bezpieczeństwa i awaryjność kupowanych samochodów. Dla 25% ważne są z kolei dogodne warunki serwisowe. To dobrze, że przedsiębiorcy zaczynają zwracać uwagę nie tylko cenę. Istoty bezpieczeństwa nie trzeba tłumaczyć, a awaryjność i warunki serwisowe wpływają przecież poważnie na późniejsze koszty użytkowania i eksploatacji samochodu.
    W nadziei na niższe koszty użytkowania w prawie 70% ankietowanych przedsiębiorstw użytkowane są samochody z napędem Diesla (choć około połowy z tych przedsiębiorstw użytkuje także pojazdy benzynowe), a w 10% firm przynajmniej część aut ma założoną instalację LPG.
    Co ciekawe, choć ankietowani największą uwagę zwracają na cenę kupowanego pojazdu, to wcale nie bez znaczenia jest dla nich wyposażenie. Prawie 75% jest zdania, że auto koniecznie powinno być wyposażone w ABS i poduszki powietrzne. Około połowy badanych uważa, że samochód służbowy powinien mieć także radio i klimatyzację, a 25% nie chciałoby rezygnować z elektrycznie opuszczanych szyb i ESP. W rzeczywistości jednak przedsiębiorcy są bardziej skłonni dobrze wyposażać samochody, którymi sami jeżdżą, a nie są już tak hojni w przypadku aut dla pracowników, np. dostawczych. Jak przyznają dealerzy, dostawczaki zwykle sprzedawane są z wyposażeniem podstawowym i nierzadko pozbawione nawet radia.

    [autofirmowe.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...